Hur kan Frenda hjälpa till att locka framtidens kollegor?

Varför väljer ni att medverka på Swedental 2022? 

Swedental är, och har alltid varit, en viktig aktivitet för oss. FRENDA har varit utställare alla år sedan företaget grundades 2013. Att medverka på Swedental ger oss möjligheten att träffa FRENDA-användare och branschkollegor för att skapa spännande dialoger och inspireras. Intresset för FRENDA och vårt molnbaserade journal- och bildhanteringssystem har under de senaste åren varit väldigt stort och vi har haft förmånen att få välkomna ett rekordstort antal nya användare, så vi hoppas att få träffa både dem, våra befintliga användare och potentiella nya användare för prata om våra lösningar och den spännande funktionstillväxten vi arbetar med.

 

Vilka tjänster/produkter erbjuder ni?

FRENDA erbjuder en modern och användarvänlig molnbaserad lösning för Journal och Röntgen så våra användare kan fokusera mer på tandvård och mindre på IT.

 

Händer det något spännande i er monter?

I vår monter kommer besökare kunna ta del av demopresentationer av våra lösningar, vi har till exempel ett relativt nytt tillskott – BI – Business intelligence. Frendas Business intelligence är ett rapportverktyg som i realtid ger dig all data du behöver för att driva klinikens verksamhet framåt på ett framgångsrikt sätt. Vi har även en fullt integrerad Ortdontijournal och kan erbjuda en smygtitt på vår helt nya riskbedömningsmodul som i framtiden med stöd av AI kommer kunna användas för prognostisering och terapiplanering på både populations-, klinik- och individnivå.

 

Vad är er bästa erfarenhet eller minne från förra gången ni ställde ut på Swedental?

Det var tveklöst att äntligen få utlopp för allas uppdämda behov ses i verkligheten. Det var en särskild stämning sist efter ett uppehåll av Swedental och en längre period av främst digitala möten.  Trots att vi snabbt lyckades ställa om vår verksamhet till digitala möten så är det något särskilt i det fysiska mötet som inte kan återskapas digitalt.

 

Vilka utmaningar ser ni att era kunder står inför och hur underlättar ni för dem?

Den enskilt största utmaningen inom tandvården är kompetensförsörjningen, det är brist på tandvårdspersonal och FRENDA erbjuder en användarvänlig lösning som frigör tid för patientarbete så att mindre går till administration och IT. Genom en molnbaserad lösning har man alltid tillgång till FRENDA oberoende av tid och plats vilket möjliggör ett flexibelt arbetssätt som krävs för att locka till sig framtidens kollegor.